Sorry, comments are closed for this post.

כל מה חשוב לדעת על תרגום נוטריוני

כאשר ישנו צורך להציג מסמכים רשמיים ממדינה מסוימת במדינה אחרת יש הכרח בתרגום נוטריוני. תרגום מסמכים אלה מבוצע על ידי נוטריון שהוא עורך דין וותיק הנדרש לעמוד בהשתלמות ספציפית ודרישות נוספות, על מנת להיות מוסמך כנוטריון. הסמכת הנוטריון מאפשרת לו חתימה על מסמכים רשמיים מטעם המדינה כמורשה מטעמה, וביצוע פעולות בענייניה המשפטיים שלה.

מצבים בהם נדרש תרגום נוטריוני

חתימת נוטריון על גבי תרגום מסמך נדרשת במקרים רבים ומגוונים:

  • כאשר יש צורך להציג תרגום נוטריוני של מסמכים אישיים כדוגמת, תעודת לידה או פטירה, תעודת נישואין, מסמכי אימוץ, דרכונים, רישיון נהיגה, דיפלומה, פסיקה של בתי משפט, צו ירושה, מסמכים רפואיים ועוד.
  • כאשר מדובר בתרגום מסמכים עסקיים כדוגמת, תעודת התאגדות חברה, אישור ניהול ספרים, חוזים, מסמכים משפטיים ומסמכים נוספים הקשורים להליך כזה או אחר המתבצע במדינה זרה או מול גוף, ארגון, מוסד או אדם פרטי הכפוף לחוקיה.

כדי שהמסמכים יהיו קבילים לא מספיק שיהיו מתורגמים בשפה המדוברת אלא גם יהיו חתומים על ידי חותמת נוטריון. תרגום נוטריוני חייב להיות נאמן למקור וברמת דיוק גבוהה ביותר כדי שייחשב קביל במוסדות הבינלאומיים השונים.

מלבד תרגום נוטריוני הנוטריון רשאי לחתום על מסמכים נוספים כמו: עדות של מסמך סחיר, עריכת הסכם ממון בין בני זוג טרם חתונה, נכונות של רשימת מצאי, אישור עשיית צוואה לפי חוק ירושה, אימות חתימה לצורך ביצוע הסכם כמו ייפוי כוח לרכישת דירה, אישור על כך שפלוני חי, אישור על העתק מקורי של מסמך ועוד… מדובר בסמכויות המעוגנות בחוק ולא ניתן להוסיף לנוטריון עוד סמכויות אלא רק במסגרת חקיקה.

מה חשוב לדעת לפני שבוחרים נוטריון?

כאשר עומדים בפני בחירת נוטריון, כבכל איש מקצוע אחר, חשוב לבחור בקפידה תוך כדי בדיקת הפרמטרים הבאים:

  • ניסיון בתחום- ככל שהנוטריון יותר מנוסה במתן אישורים נוטריונים, כך יעניק לכם שירות יעיל ומהיר.
  • אמינות, אדיבות ומקצועיות במתן שירותים נוטריונים מהימנים.
  • שליטה טובה בשפות לצורך תרגום במיוחד בשפת המקור של המסמך ובשפה בה יש לתרגם אליה את המסמך הרצוי.

עלות שירותי נוטריון

התעריפים לגביית שירותים נוטריונים הינם קבועים לפי חוק, ומתעדכנים מדי חצי שנה על ידי משרד המשפטים. הן לנוטריון והן ללקוח מדובר בסידור נוח שכן כל המחירים הם אחידים, ולכל שירות שניתן כולל תרגום נוטריוני תעריף אחיד אצל כולם. כאשר בוחרים נוטריון חשוב לוודא כי התעריפים שהוא גובה מעודכנים ונגבים על פי חוק.