Sorry, comments are closed for this post.

כל מה שחשוב לדעת על נוטריון

רבים מאיתנו בשלב זה או אחר בחיים צריכים שירותים נוטריונים. מידע אמין ומקצועי תוכלו למצוא כאן באשר לנוטריון ושלל סמכויותיו, ובנוגע למענה המשפטי הניתן באמצעותו.

אימות, אישור ועריכת מסמכים משפטיים מצריך את עזרתו של נוטריון שהוא, למעשה, עורך דין אשר משרד המשפטים העניק לו הסמכה לבצע פעולות אלה. בניגוד לדעה הרווחת, לא כל עורך דין הינו גם נוטריון. מסמכים אלה המאושרים על ידי עורך דין נוטריון מהווים ראיה קבילה בבית משפט או ברשויות בישראל ובעולם. חתימת הנוטריון נחשבת מבחינה משפטית כתעודה לאישור זהות החותם עליה וכן, במקרים מסוימים מאשרת כי החותם עליה עשה זאת מתוך רצונו החופשי. כל מסמך נוטריוני חתום על ידי נוטריון  באמצעות חותמת לחץ ממתכת. חותמת זו כוללת את הטבעת שם הנוטריון וכיתוב "נוטריון" בשפה העברית, באנגלית ובערבית או בצרפתית.

מהם תפקידיו של הנוטריון?

הנוטריון מוסמך לבצע את הפעולות הבאות על פי חוק הנוטריונים : אימות חתימה על מסמך, אישור נכונות העתק למסמך, אישור נכונות תרגום של מסמך, קבלה ואישור של תצהיר, אישור על כך שפלוני בחיים, אישור נכונות רשימת מצאי. כמו כן נוטריון אחראי על אימות הסכם ממון של בני זוג טרם הנישואין, אישור צוואות ועוד.

כך בוחרים נכון נוטריון

כמו כל איש מקצוע גם בבחירת נוטריון חשוב לעשות זאת בקפידה תוך הכנות מקדימות טרם הבחירה. חשוב לקרוא מידע אודות התהליך הרצוי לכם ולבדוק המלצות וחוות דעת אודות הנוטריון שיבצע זאת עבורכם. חשוב לקבל חוות דעת מקצועית ואז להחליט האם אתם מעוניינים להמשיך בתהליך. פגישה ראשונה עם נוטריון חשובה מאוד מחד, ומאידך אינה מחייבת, כך שאתם יכולים לעשות את השיקולים הנכונים שלכם מבלי להיחפז בטרם תבחרו בו. נוטריון מקצועי וותיק בתחום הוא בעל ניסיון רב במתן שירותים נוטריונים מהימנים בשפות רבות, לכן חשוב לבחור בנוטריון מקצועי, אמין ומנוסה כך שתוכלו לסמוך עליו שיעשה את עבודתו נאמנה ובצורה הטובה ביותר לשביעות רצונכם.

עלות שירותים נוטריונים

התעריף של שירותים נוטריונים הינו קבוע בחוק כלומר מדובר במחיר אחיד שזהה לכל הנוטריונים. לכל מסמך עלות שונה אך קבועה אצל כל נותני השירותים הנוטריונים, וזאת עפ"י החלטת המחוקק. אחידות העלויות חוסכת לכם עריכת סקר שוק לבחירת נוטריון שגובה מחיר זול יותר, ומאפשרת לכם להתרכז בחיפוש נוטריון מקצועי ואמין, שזוכה להמלצות רבות ומתמחה בטיפול במסמכים הרלוונטיים לצורך הספציפי שלכם.