Sorry, comments are closed for this post.

נוטריון לחתימה על מסמכים רשמיים מול גורמים בחו"ל

כשאתם מבקשים להוציא אזרחות או לממש עסקת נדל"ן ואפילו עסקה בה אתם השוכרים והבעלים הוא תושב חוץ, נדרש אימות חתימה נוטריוני. מדובר על מסמכים שהנוטריון צריך לחתום עליהם ולאמת שאתם הם באמת אתם בשביל שלאותו גורם שאתם באים מולו תהיה ערובה מלאה על כך, ברמה המשפטית. מהם המקרים בהם נדרש אימות חתימה של נוטריון? בואו להכירם מקרוב!

הוצאת אזרחות במדינה זרה

כשמוציאים אזרחות במדינה זרה, לא מדובר לבהכרח על עסקה כספית. אמנם ישנן מדינות בהן אם יש לך נדל"ן בבעלות בהן אתה מגדיל את הסיכויים שלך לקבל אזרחות, אבל בתנאים שנוצרו כיום גם ישראלים ללא אמצעים, שעובדים למחייתם ומממנים את עצמם, יכולים להוציא אזרחות של חלק ממדינות המערב. ברבות מהן, התנאי לכך הוא הצגת מסמכים המאמתים את זהותכם: תעודת לידה, מסמכים שנמצאים בבעלות ההורים והסבים כמו תעודות נישואין, כתובות ואזרחויות זרות שהם עצמם מחזיקים בהן. נדרש אימות חתימה של נוטריון על אותם מסמכים על מנת להבהיר שהם קשורים אליכם ואתם, ולא שום אדם אחר, הם הגורמים שבאים לרשויות בחו"ל לבקשת אזרחות.

מימוש עסקת נדל"ן בחו"ל

בעסקת נדל"ן בחו"ל, חוקי המשחק כבר משתנים משום שמדובר על מקרה ובו מעורב כסף, בין אם זה תשלום ישיר שאתם נותנים בשביל לקבל את המוטב, ובין תשלום שישולם בעתיד (כמו למשל שכירות כשאתם בתפקיד השוכרים והמשכיר הוא תושב חוץ). במקרים אלה נדרשים מסמכים כמו אישור בעלות על חשבון בנק, אישור שבכוונתכם לשלם על העסקה ועוד. האישורים הללו דורשים אימות חתימה של נוטריון על מנת שמי שמממש אתכם את עסקת הנדל"ן ייווכח שאתם באמת אתם, אומתתם והוא יודע בוודאות שאתם עומדים לבצע את העסקה, ולא אדם אחר.

חתימה ונעילת מסמכים מאומתים מול חו"ל

החתימה מתבצעת באמצעות אפוסטיל, אמצעי שנועל את המסמך ומאשר כי הוא מוכן לשימוש גורמים בחו"ל. כאשר נוטריון מסיים לעבוד על המסמך ומאמת את החתימה, עליו לבצע נעילה זו על מנת שמי שמקבל את המסמך לא רק יראה תעודת זיהוי כלשהי או מסמך הקשור לנדל"ן בחו"ל, אלא יבין שהמסמך הזה מייצג אתכם ושמי שחתום על הייצוג הזה הוא נוטריון ולא גורם עלום.

בחירת השירות הנוטריוני

כאשר עובדים מול חו"ל, לא רק שחשוב לדאוג שהמסמכים יאומתו ויינעלו על ידי נוטריון, חשוב לדעת כיצד בוחרים אותו. הבחירה צריכה להתבצע בהתאם לסוג המדינה עמה אתם עובדים ולסוג השפה המדוברת בה. ישנם נוטריונים המתמחים בארה"ב, בכל הנושאים ההיקפיים הנוגעים למדינה זו: גרין קארד, ויזות עסקים וכד'. ישנם נוטריונים שההתמחות שלהם היא מדינות שונות באירופה והוצאת אזרחות בתוכם או חתימה על עסקאות נדל"ן המתרחשות בהן. כאשר אתם עובדים עם נוטריון שבקיא בתחום שלכם במדינת היעד אליה אתם מכוונים, אתם מבטיחים שירות מדויק ותכליתי שיסייע לכם להתקדם.