Sorry, comments are closed for this post.

מתי נדרשת חתימה של נוטריון? הכירו את המקרים

חתימה של נוטריון נדרשת במקרים בהם אנו כישראלים באים במגע עם גורמים רשמיים בחו"ל, החל מהוצאת דרכון זר ועד רישום ללימודים מעבר לים. במקרים בודדים, גם התקשרות מול גורמים פרטיים תדרוש חתימת נוטריון, למשל כאשר נבקש לרכוש נדל"ן. בניגוד לרכישת בית בישראל, בחו"ל, אין למוכר שום מידע עליכם, ורק הצגת אסמכתאות ואישורי בנק חתומים נוטריונית, עליהם נרחיב בהמשך הכתוב, יוכלו להבטיח לו שתשלמו. חתימה של נוטריון נדרשת גם במקרים בהם ישנו קונפליקט פנים משפחתי או בין בני זוג שטרם הספיקו להקים משפחה (גרושים או ידועים בציבור שנפרדים).

אינטראקציה מול גורמים רשמיים בחו"ל

באינטראקציה זו – יבקש הישראלי להוציא דרכון זר או להירשם ללימודים בחו"ל. במקרים כאלה נדרשים מסמכים אשר דורשים המשרדים והמוסדות השונים על מנת שניתן יהיה להשלים את התהליך: גיליונות ציונים, תעודות תואר, תעודות נישואין וכתובות של ההורים והסבים, תעודות לידה שלכם ועוד. המסמכים הללו מתורגמים במקרי הצורך על ידי נוטריון וחתומים על ידו באפוסטיל. חתימה זו מהווה אישוש שהמסמכים מוכנים להצגה בחו"ל ולשימוש פעיל בהם מעבר לים.

רכישת נדל"ן בחו"ל

ברכישת נדל"ן בחו"ל, המוכר נכנס מולכם למצב שהוא עשוי להירתע מהעסקה. בעוד כאשר הוא עושה עסקה עם אזרח אחר, יש לו במדינה מוסדות אכיפה כמו ביטוח לאומי והוצאה לפועל שעוקבים אחריו מעצם היותו אזרח המקום. אתם, כישראלים, נחשבים זרעים בעיניו ואין לרשויות בחו"ל שום דרך לשים עליכם את ידיהן אם אתם לא גרים באותה מדינה. לכן, בכדי להבטיח את השקט למי שמוכר לכם את הנכס נדרשים מסמכים שיש לכם בעלות על חשבון בנק ושמצב החשבון מאפשר לכם לשלם על הנכס. המסמכים הללו צריכים להיות מתורגמים לשפת היעד וחתומים על ידי נוטריון כולל אפוסטיל.

קונפליקטים פנים משפחתיים בארץ

קונפליקטים אלה מהווים מקרים קשים המתעוררים במשפחות: רצון להתגרש, רצון להיפרד טרם הנישואין, מאבקים בין אחים על ירושות, דרישה לשינוי צוואה שהייתה רעה לאחד האחים או לקבוצת אחים מסוימת, ועוד. כל המחלוקות הללו מלוות במסמכים רשמיים המייצגים את הצד שלכם (במידה ותיקלעו לסיטואציה זו) במקרה המבחן. המסמכים הללו מוגשים אל נוטריון לבדיקה וחתימה על מנת להפוך את הכתוב בהם לחלוט. גם הצד שכנגד יעשה את אותו דבר ויגן על הכתוב במסמכיו באמצעות חתימה של נוטריון. בסופו של דבר ההחלטה היא של סגל השופטים, אבל אם אתם מגיעים עם מסמכים החתומים על ידי נוטריון אתם מגדילים מאד את הפוטנציאל שלכם לנצח במאבק המשפטי. בגדול, נוטציה היא החלטה מעין שיפוטית והשופטים באולם הדיונים מסתכלים עליה בדיוק כך. לעתים נדירות בלבד הם הפכו החלטה שנכתבה ואושרה על ידי נוטריון במסמך רשמי. מסמכים אלה נחתמים בשעווה ללא אפוסטיל, בשם היותם פנים-ישראלים.